Nu se ştie de ce mi se spune adesea "tu".
N-am băut cot la cot Bruderschaft cu niciunul dintre ei.

miercuri, 6 octombrie 2010



N-am agreat niciodata aerul londonez, nici nu vreau sa fac un efort sa-i inteleg pe cei care si-ar tarai papucii vagabonzi prin baltoacele unui oras ravnit ca Londra.

Raman, pana la ultima suflare, fidela oraselor rusesti, in care ti-ai dori sa ai habar de unele cuvinte, nu neaparat pentru a conversa cu diferiti indivizi, ci pentru a-i spune dobri deni doamnei ingandurate care tocmai a trecut pe langa tine. Prima rubla, primul ceai neindulcit pe care l-ai varsat din greseala, din cauza unui om grabit , primele cuvinte rostite, iesind aburi calzi din gura, in luna lui brumar nu impresioneaza majoritatea exemplelor de persoane banale din jurul meu.

Si nu stiu daca dragostea pe care o simt pentru un nativ e rezultatul compatibilitatii noastre, ci pentru ca asa mi-am impus. Am cautat mereu acel Lev Nikolaevici Miskin care vorbea cu o finete si naturalete nemaintalnita de mine pana acum. Am admirat intotdeauna oamenii care scriu frumos, practic e sinonimul ochilor limpezi, poti citi personalitatea unui astfel de om, din simpla rasfoire a foilor unui caiet. Lev scria pur, un scris prin care ii puteai citi sufletul, mai degraba, as putea adauga, nici nu eram in stare sa citesc ce scria, buclele literelor ma fascinau mereu si imi distrageau atentia. Si daca ar fi sa ma iau dupa tulburarile mintale prin care a trecut, probabil m-as sfii in a-i recunoaste calitatile, asa cum multi ignoranti au facut-o, insa calmul prin care raspundea atacurilor asupra lui era de invidiat. Un om educat.

Dar Miskin e un personaj; sunt constienta ca in viata reala exista doar acei care isi bateau joc de el. Rusia e insa speranta visurilor mele, ca undeva pe o straduta din Moscova rataceste un Lev hoinar, ametit de frumusetea unei Nastasia Filippovna, un superlativ din toate punctele de vedere. Pana imi vor ramane incrustate urmele talpilor pe zapada timpurie din noiembrie, pe tarmuri rusesti, ma va obseda mesajul unui fursec cu ravas, cel de aseara mai exact:
"Ai grija la ce visezi, s-ar putea sa se indeplineasca."

2 comentarii:

mikutzul spunea...

tu chiar esti in rusia?

Диана spunea...

deocamdata, nu. :)