Nu se ştie de ce mi se spune adesea "tu".
N-am băut cot la cot Bruderschaft cu niciunul dintre ei.

duminică, 18 aprilie 2010


Sankt Petersburg, bulevarde largi si drepte, parcuri si gradini foarte mari cu garduri din fier forjat.

Aici isi duce traiul Radwanska, o tipa ce se bucura din plin de adolescenta. E de mentionat faptul ca ei ii displace prenumele ce-l poarta .O dezgusta total, i se pare masculin si dur, nemelodios si plin de consoane stranii. Sa o strigi Yanina, cum se prezinta aproape intotdeauna. E un sfat prietenesc, fiindca asa te vei asigura ca nu-ti va strange nemilos mana, strivindu-ti oasele in bine cunoscutul ritual de “facut cunostinta.”

Are o casa pe masura ei, mie mi-a placut mult. Nu ca nu as fi in stare sa o descriu, da’ nu stiu de unde sa incep. Sufrageria e mare, insa aglomerata. Iti sare in ochi semineul in care mai tot timpul gasesti focul aprins, mai mult ca decor. Pe el stau ticsite niste flori, care habar n-am cum se numesc, insa iti incanta ochii, un ceas micut care duce lipsa de baterii strajuind in mijlocul a doua suporturi de lumanari albe. Draperiile oranj erau trase in timpul zilei, are geamurile imense, pe mine m-ar incomoda, efectiv is prea mari. Canapeaua e ticsita de perne mici, diferite ca textura si detalii. Masuta de cafea abia se zarea, fiind cladita pe ea un munte de reviste si cateva gustari.

Nu se intelege cu parintii, asta e clar, fuge de acasa in serile de august si ajunge dimineata pe la prietenele din cartier. Imi zice ca moare dupa muzica clasica, nu m-am aratat surprinsa, observandu-i cd-urile originale cu Ceaikovski. O pasionau natura, tablourile, facea colectie de picturile lui Ivan Shishkin. Avea deasemenea o biblioteca destul de mare, cartile fiind vechi, dar ingrijite. Mi-au sarit in ochi numele lui Tolstoi, Ostrovski si Soholov.

Pe noptiera avea expusi o pereche de aviatori perfect lustruiti, spunea ca-i place sa vada lumea prin ei. M-a surprins barul plin de sticle Medovukha, unele consumate pe jumatate, altele abia achizitionate. Nu o sa uit niciodata dulapul plin ochi de papuse matrioska, cre’ca imi lua o viata intreaga pana sa ajung la cea mai mica din ele.

Radwanska, pardon, Yanina exista in foarte multe exemplare, insa cea de mai sus e intruchiparea obsesiei mele pentru rusoaice, Moscova, Sankt Petersburg, matrioska s.a.

Niciun comentariu: